Agenda & tarieven


Naast zorgverzekeraars vergoeden ook steeds meer werkgevers de mindfulness training, mede doordat het een wetenschappelijk bewezen en effectieve aanpak is om met stress en bijbehorende werkdruk te leren omgaan. De mindfulness training past daardoor goed binnen Human Recourses (HR) beleid van deze tijd. Werknemers die een training hebben gevolgd geven aan dat het een positief effect heeft op hun productiviteit, hun mentale vaardigheden, hun omgang met collega’s en dat ze beter kunnen omgaan met stress. Informeer ook eens bij je werkgever naar de mogelijkheden voor vergoeding.

Zie AGENDA

We weten vaak goed waar onze stress vandaan komt. Te hard werken, te druk in onze privé-tijd, met te veel dingen tegelijk bezig zijn… Maar hoe kunnen we stress verminderen of hoe leren we hoe we beter met stress om kunnen gaan? De laatste jaren is mindfulness enorm in populariteit toegenomen.

Wat is mindfulness?
Mindfulness gaat over de kunst aanwezig te zijn in het hier en nu. Je stuurt je aandacht, waardoor je afstand neemt van de gedachten in je hoofd. Je kunt je beter concentreren en je ontspant makkelijker.

Wat leer je op een mindfulness-training?
Je leert om je bewust te worden van je patronen van denken en doen die stress veroorzaken. De bewustwording geeft je de ruimte om er anders mee om te leren gaan. Je leert hoe je met je gedachten in het hier en nu kunt zijn (en niet in het verleden of de toekomst) en hoe je automatische handelingen vervangt door bewuste handelingen. Zo leer je te ontspannen en meer te genieten.

De zorgverzekering betaalt mee
Ook verzekeraars geloven in het nut van mindfulness trainingen. Heb je een aanvullende verzekering? Dan ontvang je bij de meeste zorgverzekeraars een vergoeding. De hoogte is afhankelijk van je polis. 

(Zie tarieven en vergoeding )


De belangrijkste resultaten van mindfulness training

  • Je bent je meer bewust en hebt meer inzicht in je gedachtepatronen, je reacties, je emoties en je gemoedstoestanden 
  • Je kunt makkelijker afstand nemen van je problemen
  • Je geniet bewuster en intenser
  • Je kunt je beter concentreren
  • Je hebt meer energie 
  • Je hebt minder stress